TEST: 5 JAZYKŮ LÁSKY

Zdroj: Pět jazyků lásky – Gary Chapmann

V testu najdete 30 otázek vždy se dvěma možnými odpovědmi. Zakroužkujte písmeno vedle odpovědi (resp. před ní), se kterou se více ztotožňujete. Odpověď je vždy jen jedna. Někdy se vám bude zdát, že sedí obě odpovědi. Vyberte ale prosím jen tu, která opravdu vystihuje podstatu toho, co je pro vás v životě dlouhodobě důležitější. Test si zkuste udělat ve chvíli, kdy je vám příjemně a nic vás neruší. Na test si vyhraďte 10 – 15 minut svého času.

 

Můžeme jít na to?

1. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

  Dostanu láskyplnou zprávu nebo email od mého milovaného/milované, přestože k tomu nemá žádný zvláštní důvod.

E   Se s partnerem/partnerkou objímáme.

 

2. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

B   Mohu trávit čas osamotě s mým partnerem/partnerkou – jen my dva sami a bez nikoho.

D   Mě můj partner/ka udělá něco, aby mi pomohl/a.

 

3. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

C   Mi partner/ka dá dárek jako projev naší vzájemné lásky.

B   Mohu nerušeně trávit svůj volný čas se svým partnerem/partnerkou.

 

4. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,  K D Y Ž:

D   Můj partner/ka pro mne nečekaně něco udělá – třeba mi opraví auto, pomůže pověsit prádlo…

E   Se s partnerem/partnerkou vzájemně dotýkáme.

 

5. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

E    Jsme na veřejnosti a můj partner/ka mě vezme kolem ramen.

C   Mě můj partner/ka překvapí dárkem.

 

6. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

B   Jsem v blízkosti svého partnera/partnerky, přestože společně neděláme nic speciálního.

E   Se s partnerem/partnerkou držíme za ruce.

 

7. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

C   Mi můj partner/ka dá dárek.

A   Mi můj partner/ka řekne, že mě miluje.

 

8. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

   Sedím poblíž svého partnera/partnerky.

A   Dostanu od svého partnera/partnerky pochvalu, i když pro to není zvláštní důvod.

 

9. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

B    Mohu jen tak trávit čas a odpočívat se svým partnerem/partnerkou.

C    Nečekaně dostanu nějakou maličkost od svého partnera/partnerky.

 

10. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

A    Mi můj partner/ka říká: „Jsem na tebe opravdu hrdý/a!“

D    Mi můj partner/ka pomůže s nějakou činností.

 

11. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

B    Mohu něco dělat se svým partnerem/partnerkou.

A   Mě můj partner/partnerka podporuje.

 

12. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

D    Pro mne partner/ka opravdu něco pěkného udělá, místo toho, aby jen říkal/a, že „pro mne něco pěkného udělá“.

  Se s partnerem/partnerkou objímáme, protože tak lépe cítím naše propojení.

 

13. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,  K D Y Ž:

A    Mě můj partner/ka pochválí.

C    Mi partner/ka dá něco, co dokazuje, že ne mě opravdu myslel.

 

14. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

  Mohu prostě být tam, kde je i můj partner/ka.

  Mi partner/ka namasíruje záda.

 

15. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

  Můj partner/ka slovně velmi pozitivně reaguje na něco, co jsem dokázal/a.

Pro mne můj partner/ka udělá něco, co vím, že nemá rád.

 

16. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

E   Si s mým partnerem/partnerkou často dáváme pusu.

B  Můj partner/ka ukazuje zájem o  věci, které jsou pro mne důležité.

 

17. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

D   Mi partner/partnerka pomáhá s mimořádnými projekty, které musím dokončit.

C   Mi partner/partnerka dá nějaký velmi zajímavý dárek.

 

18. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

A    Jsem partnerem/partnerkou pochválen/a pro můj vzhled.

   Si můj partner/ka najde čas mi naslouchat a snaží se porozumět mým pocitům.

 

19. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

  S mým partnerem/partnerkou na veřejnosti dotýkáme (bez sexuálního podtextu).

D   Partner/ka nabídne, že za mne vyřídí zásilku.

 

20. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

D    Můj partner udělá o trošku práce navíc oproti jeho/jejím běžným povinnostem, které jsou společné (okolo domu/bytu, péče o děti atd.).

C    Dostanu dárek, o kterém vím, že si na jeho výběru dal/a partner/ka záležet.

 

21. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

B    Můj partner/ka nekontroluje mobil, pokud spolu zrovna mluvíme.

D    Partner/ka udělá vše pro to, abych mi odlehčil/a, když se cítím pod tlakem.

 

22. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

 Se mohu těšit na dovolenou kvůli dárku, který očekávám, že tam dostanu.

A   Slyším, že mi můj partner/ka říká: „Já si tě vážím.“

 

23. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

C   Od partnera/ky dostanu malý dárek po tom, co se vrátí z cest, kde jsme nejeli spolu.

D  Za mne partner/ka vyřeší úkol, který mám na starosti, ale ze kterého se cítím natolik vystresovaný/á, že ho nemohu v danou chvíli udělat.

 

24. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

B   Mě partner/ka nepřerušuje, když mluvím.

C   Je obdarovávání se důležitou součástí našeho vztahu.

 

25. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

D   Mi partner/ka pomůže, pokud vidí, že už jsem příliš unavený/á

   S partnerem/partnerkou aktivně trávíme čas.

 

26. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

E   Máme s partnerem/kou intimní chvíli po fyzické stránce.

C   Mi partner/ka dá maličkost, kterou mi vybra/a, i když je jen úplně obyčejný den.

 

27. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

A   Mi partner/ka řekne něco povzbudivého.

B   Mohu trávit čas se svým partnerem/partnerkou při společné aktivitě nebo koníčku.

 

28. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

C   Mě partner/ka překvapí malým dárkem jako projev lásky.

E    Se s partnerem/partnerkou během dne hodně dotýkáme.

 

29. J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

 Mi partner/ka pomůže – především když vím, že nemá moc času nazbyt.

A   Slyším svého partnera říkat mi: „Vážím si tě.“

 

30.  J E   P R O   M N E   D Ů L E Ž I T Ě J Š Í,   K D Y Ž:

 Se s partnerem/partnerkou objímáme po delší době, co jsme se neviděli.

A   Slyším svého partnera říkat, jak moc pro něj/ní znamenám.

V Y H O D N O C E N Í

 

A: SLOVA UJIŠTĚNÍ

B: POZORNOST

C: DÁRKY

D: SKUTKY A SLUŽBY

E: FYZICKÝ KONTAKT

 

 

Spočítejte počet jednotlivých písmen, které jste u jednotlivých odpovědí zakroužkovali. Který jazyk je váš primární? Ten, který získal nejvyšší počet bodů.Největší počet níže uvedeného jazyku je váš tzv. primární jazyk lásky, druhý nejpočetnější je sekundární jazyk lásky.  Máte-li dva stejné výsledky, pak můžete být i bilinguální. To znamená, že můžete mít oba jazyky stejně vysoko a mluvíte oběma.

 

I při tomto testu nezapomínejte, že je zde používáme spíše jako stimul k zastavení, přemýšlení a především jako inspiraci pro následné sdílení.

 

Zdroj: Pět jazyků lásky – Gary Chapmann

Partnerské vztahy aneb Návod na přežití - 26.díl Česká televize

Kritické přemýlení je žádoucí a rozvíjející. 

Dobré věci mají vždy i své odpůrce...

Měl posilovat vztahy, naučit partnery rozumět tomu druhému, číst jeho city, předcházet si je. Koncept pěti jazyků lásky je příkladem „populární psychologie“, který zasáhl společnost jako meteorit. Shrnula ho kniha, která vyšla ve více než 50 jazycích, prodalo se jí přes 20 milionů kusů. Studie nyní zjistila, že to nebude tak jednoduché .... číst více